February 27, 2011

Marci.V.K: Reparát života

„Pokladničku natiahnite kľúčikom, ktorý je na jednej zo strán. Mincu položte pred psíka. Ten vylezie z búdy a mincu vtiahne dovnútra ,“ húževnato mi vysvetľuje predavačka, akoby to bola prvá hračka, ktorú tento mesiac predala. Civím na ňu s úžasom, a aj keď som do hračkárstva nevstupovala s úmyslom nakúpiť, o chvíľu si svoju keramickú Ajku vediem Trojičným námestím.

Dnes mám toho ešte veľa. Musím dokončiť výkazy, ktoré som doposiaľ prekladala z jednej strany na druhú, len aby som oddialila tie nezmyselné výpočty, ktoré bolo potrebné vypísať, a ktoré nikto nikdy nečítal. A aby som na konci, keď si od vyčerpania a únavy budem pretierať pot z čela, pochopila, že súčasná životná úroveň nášho obyvateľstva je reálne a aj merateľne pod psa. Dokonca mám pocit, že sa to netýka len tých výkazov, ale aj môjho života. Je poprepletaný útrapami, slzami a bolesťou, netolerujú sa v ňom slabosti, zlyhania a ani malé prehrešky. Život sa mi ukázal v celej svojej podobe, pohladil ma, keď som bola slabá a potrebovala som povzbudiť, kopol ma, keď som sa správala povýšenecky.
Kráčam po ulici a míňam zhluk mladých ľudí bojujúcich za vybudovanie psích útulkov. Jedno dievča drží v rukách bielu orámovanú škatuľu s nápisom „Ďakujeme“. Možno pre tie moje úvahy o bolestiach vhadzujem do škatule svoju poslednú desaťcentovku, lebo aj to sa počíta. „Kiežby ste mali šťastie a mohli vždy dávať lásku a svoj čas a nachádzať vnímavé ucho a povzbudenie,“ pomyslím si, keď sa z obedňajšej prestávky vraciam späť do svojej kancelárie.

A v tom si spomeniem na svoju Ajku, ktorá tak ako ja, čaká len na svoju príležitosť - reparát života. Narýchlo ju vykladám z tašky, staviam na pracovný stôl stojaci uprostred tmavej miestnosti, pokladám pred ňu mincu. Vylieza z búdy, bezprostredne potom ju vťahuje dovnútra, a aj keď je len keramická a nerozpráva, zreteľne počujem ako mi ďakuje za všimné a nádej.

Náš spoločný reparát sa práve začína...


Marci V.K. – v sedemnástich jej vyšla prvotina – zbierka básni Ja a láska. Neskôr pracovala pre dvojtýždenník BB žurnál a pre časopis Markíza. V súčasnosti sa venuje práci so zdravotne postihnutými a písanie je už len jej koníčkom. Je autorkou 15. kapitoly prvého slovenského spoločného románu Minulosť ťa dostane.

5 comments:

  1. Dana22:55

    Hm, fakt je fajn mat dovod vyliezt a nebyt len v bude schovany :-) ... a je fajn zit s otvorenymi ocami a vnimat aj zdanlivo neviditelne veci, napriklad vyznam takej psikovej pokladnicky....

    ReplyDelete
  2. Marci V.K.09:09

    ďakujem :)

    ReplyDelete
  3. Veľmi zaujímavá poviedka, Marci :) Čím viac si ju čítam, tým viac sa mi páči.

    ReplyDelete
  4. Marci V.K.11:56

    Tami, povzbudilo:)

    ReplyDelete
  5. Nikdy neprestane udivovať každého, kto hľadá jeho pomoc. Je nepochybne najlepší so svojimi magickými silami. Ďakujem vám veľmi pekne za to, že ste sa vrátili po 5 mesiacoch rozchodu so svojou bývalou priateľkou. WhatsApp Lord Zakuza na +1 740-573-9483 za to, že je veľkým a mocným kúzelníkom, ktorému dôverujem. Aj v tejto nedávnej pandemickej kríze na celom svete sa pánovi Zakuzovi podarilo priviesť späť moju bývalú priateľku do 48 hodín so silnou mágiou po zaplatení predbežného poplatku vo výške 370 EUR, aby získal potrebné veci na to, aby svoju prácu vykonal a potom, čo on skončila, moja bývalá priateľka sa ku mne vrátila do 48 hodín a dnes sme jednoducho sami najlepšími. S Lordom Zakuzom môžete komunikovať prostredníctvom linky WhatsApp na čísle +1 740-573-9483, aby ste dostali akúkoľvek pomoc vo vašich vzťahoch / manželstvách.

    ReplyDelete